Reis en Samosir eiland (Sumatra).

20 juli 2013 - Glimmen, Nederland

Wat een trip, globaal gezien 10500 km. van huis. Wat turbulent weer tijdens het vliegen, en vertraging, maar prima verzorgd. Met de auto van Medan naar Prapat gebracht in een airco auto met een chauffeur die blijkbaar dacht dat wij hele belangrijke mensen waren die zo snel mogelijk naar hun appartement moesten worden gebracht. Onderweg door de diverse Sumatraanse steden, o.a. Tebing Tinggi en Siantar, gereden en geconstateerd dat er, op het eerste gezicht, niet zoveel veranderd is in Indonesië. De fietsen zijn vervangen door scooters en rijden, naar onze beleving met het gevaar voor eigen leven, links en rechts door het verkeer heen. Ook mensen, in de weer met de mobiele telefoon, zijn aan het straatbeeld toegevoegd. Maar nog steeds veel armoede, afval zoekers, piepkleine verkooppuntjes met werkende kinderen, waterverkopende, ruitenwassende en muziekmakende jongens en meisjes tussen de rijdende auto's behoren nog aan de orde van de dag. Ook de eerste apen gezien, hondsbrutaal. Van Prapat zijn we met de boot naar Samosir eiland gebracht en verblijven hier nu drie nachten in een klein paradijs. Op de foto's zien jullie ons huisje met uitzicht op het Tobameer. De vruchten en orchideeën die groeien in de tuin. De baboe kookt fantastisch voor ons en we eten groente en fruit uit eigen tuin. Nadat we 39 uur geen fatsoenlijk bed hadden gezien sliepen we een gat in de dag, nog niet opgestaan of de nasi werd gemaakt. We maken samen met een ander gezin gebruik van het terras aan het water en hebben een eigen plekje voor ons huisje. Jort en Wabbe hebben de eerste visjes gevangen, als er een grote bij zit maakt de baboe hem klaar! Net waaide er een kokosnoot uit de boom van de buren, gelukkig in het water, wat een plons!

We blijven hier nog twee dagen en reizen dan door naar Bukit Lawang. Ik hoop dat we daar ook zo'n goede internet verbinding hebben, dan kan ik nog eens iets van ons laten horen. Warme (letterlijk en figuurlijk) groeten van ons drie, Marion.

1. Mieke:
    20 juli 2013
    hoi lieverds. mooie berichten en aardig om te horen dat het straatbeeld niet rigoureus veranderd is. hier is het momenteel ook tropisch. zijn het hok vsn bert zijn vader aan het opruimen en al het eikenhout us gister opgehaald. groetjes aan allemaal. kus m
  2. Luus:
    20 juli 2013
    Hoi hoi vakantiegangers, dat klinkt heerlijk daar. ziet er ook als uit een brochure uit . Heerlijk voor jullie zo even bijkomen van zo'n lange reis. Wij net weer in Glimmen waar het ook wat weer betreft tropisch is. er vallen hier onrijpe walnoten uit de boom. haha. Net Hannie gezien en geknuffeld alle kippen gezien en de eerste eitjes. Morgen poetsen en dan kunnen de eerste gasten erin.
    Dank voor de goede zorgen hier. Alles zag er prima uit en de uitbreiding is er!!! Van de drie eieren zijn er twee uitgekomen. Heel klein en snoezig. Stuur nog wel een foto. De Ardennen was ook leuk.
    Groetjes voor jullie allemaal uit het zonnige Glimmen. Geniet ervan. Liefs Luus